Tehyn vaalit 2021

Tehyn valtuuston vaali on keväällä 2021.  KATSO EHDOKKAAMME vasemman sivupalkin linkistä ja käytä äänioikeuttasi 29.3-21.4.2021!

Valtuustoon valitaan joka neljäs vuosi suoralla suhteellisella jäsenvaalilla 83 jäsentä. Vaalipiirinä on koko maa. Valtuusto käyttää ylintä päätösvaltaa Tehyssä. Se muun muassa valitsee Tehylle hallituksen ja puheenjohtajat, hyväksyy työehtosopimukset, päättää Tehyn rahan käytöstä sekä muista isoista linjauksista.

On tärkeää, että valtuustoon saadaan monipuolinen joukko tehyläisiä, eri ammattien, työpaikkojen ja ikäryhmien edustajia. Kuka tahansa vaalikelpoinen ammattiosaston tai opiskelijayhdistyksen jäsen voi asettua ehdolle. Aiempaa kokemusta edunvalvonnasta tai vastaavista tehtävistä ei tarvitse, riittää että on kiinnostunut yhteisten asioiden hoitamisesta. Tehy ja Vasemmiston ja sitoutumattomien valtuustoryhmä tukee ehdokkaita ja perehdyttää tehtävään. Vaalitavan vuoksi kannattaa lähteä ehdokkaaksi valtuustoryhmien listoilla. Tehyn Vasemmiston ja sitoutumattomien listalla ei tarvitse olla minkään puolueen jäsen.

Vaaliaikataulu:

31.1.2021 mennessä Tehyyn liittyneet jäsenet ovat vaalikelpoisia ja äänioikeutettuja.

Ehdokasasetteluaika on 8.-28.2.2021

Sähköinen äänestys: 29.3 - 21.4.2021