Liittokokous ol ja män ...

25.9.2013

Liitokokous tunnelmia viikko kokouksen jälkeen:

Tehyn viimeinen liittokokous pidettiin kesäkuun alussa jälleen kerran tututun juhlavan ilmapiirin vallitessa. Ripaus liittokokouksessa oli haikeuttakin, sillä pitkään 16 vuotta meitä menestyksekkäästi ”tehy-ihmiseksi” tituleerattu, Jaana Laitinen –Pesola oli puikoissa nyt viimeistä kertaa.

Poiketen edellisistä liittokokouksista aloitteita ei tällä kertaa ollut paksua mapillista, vaan niitä on ammattiosastot voineet lähettää pitkin liittokokouskautta tehyn hallitukselle ja valtuustolle käsiteltäväksi.

Kokuksen aikana tehtiin yksi ponsi-esitys mahdollisuudesta mennä suoraan jäsenvaaliin puheenjohtaja valinnoissa, mielenkiintoista…

Liitokokouksessa päätettiin tehyn suuntaviivoista vuoteen 2017 mentäessä. Omassa puheenvuorossani  totesin että niin ovat seinät leviällä ja katto korkialla suuntaviivojen suhteen.  Näinhän sen tietenkin tulee olla sillä mikään ei ole vaikeampaa kuin enneustaminen ja erityisesti tulevaisuuden ennustaminen.

Vasemmisto ja sitoutumattomat ryhmä teki kuitenkin muutamia lisäysesityksi tulevaisuus asiakirjaan. Valitettavasti valiokunta työskentelyssä esityksemme ei saanut kannatusta. Toivoimme että edelleen yhtenä tehyn tärkeimpänä yhteiskunnallisena vaikutuskohteena on kolmansien maiden naisten aseman parantaminen ja erityisesti ay- asiantuntijuuden  vieminen kyseisiin maihin.

Tapamme on ryhmänä näkyä ja kuulua liitokokouksissa ja sen teimme iloisena tälläkin viimeisellä kerralla. Perinteisesti olemme muistaneet  tehyn toimiston työntekijää. Neljä vuotta sitten muistimme Tehyn tiedotusjohtaja Katri Lindqvistiä nyt oli Jukka Marianvaaran vuoro.

Kiitokset vielä kerran kaikille liittokokousedustajillemme työ aktiivisena tehyläisenä ryhmänä jatkuu nyt valtuustossa 7 upean naisen voimin ja hallituksessa Kati Marjatan voimin.

Ollaan aktiivisesti yhteydessä yhteisten asioidemme eteenpäin viemisessä.

Kati