Toteuta demokratiaa - asetu Vasemmiston ja sitoutumattomien ehdokkaaksi Tehyn valtuustovaaleissa

4.4.2017

Hei! Tehyn valtuustovaalit lähestyvät, ja koska ehdokasasettelu alkaa 7.4., lähestyn asialla näin kesken kuntavaalityön loppurutistuksen. Välittäisitkö viestiä eteenpäin henkilöille, jotka joko ovat julkisesti tehyläisiä tai et ole varma, mihin liittoon he ovat järjestäytyneet, mutta heillä on sosiaali- ja terveysalan koulutus - Tehyn jäseniä työskentelee paitsi sairaanhoitajina, myös mm. lähihoitajina, lastenhoitajina, hammashoitajina, fysioterapeutteina, terveydenhoitajina ja sosionomeina! Ehdokkaaksi Tehyn valtuustoon Tehyn valtuustovaalit käydään syksyllä 2017. Nyt sinulla tehyläisenä on mahdollisuus vaikuttaa, kuka liitossa päättää tärkeistä edunvalvonnan ja muun toiminnan linjauksista. Käytä äänioikeuttasi ja asetu myös itse ehdolle. Tehyn valtuustoon valitaan 83 tehyläistä, vaalipiirinä on koko maa. On tärkeää, että valtuustoon saadaan monipuolinen joukko tehyläisiä, eri ammattien ja ikäryhmien edustajia. Kuka tahansa vaalikelpoinen ammattiosaston jäsen voi asettua ehdolle. Valtuusto käyttää ylintä päätösvaltaa Tehyssä. Se muun muassa valitsee Tehylle puheenjohtajan, hyväksyy työehtosopimukset, päättää Tehyn rahan käytöstä sekä muista isoista linjauksista. Aiempaa kokemusta edunvalvonnasta tai vastaavista tehtävistä et tarvitse. Riittää, että olet vaalikelpoinen tehyläinen ja kiinnostunut yhteisten asioiden hoitamisesta. Tehy ja Vasemmiston ja sitoutumattomien valtuustoryhmä tukevat sinua ja perehdyttävät tehtävään. Vaalitavan vuoksi kannattaa lähteä ehdokkaaksi valtuustoryhmien listoilla. Tehyn Vasemmiston ja sitoutumattomien listalle lähteäksesi sinun ei tarvitse olla minkään puolueen jäsen - riittää, että koet ajattelevasi vasemmistolaisesti. Olet vaalikelpoinen, jos olet liittynyt Tehyn ammattiosastoon 31.3.2017 mennessä ja jäsenmaksusi ovat kunnossa. Ehdokasasettelu on 7.4.-31.5.2017. Lisätietoja saat Tehyn sivuilta: www.tehy.fi/valtuustovaalit sekä Tehyn vasemmiston ja sitoutumattomien vaaliasiamiehiltä: Marja-Leena Torkki, p. 050 400 7787, marja-leena.torkki@tehy.fi Pekka Vepsäläinen, pekka.vepsalainen@tyks.fi Tutustu myös Tehyn Vasemmiston ja sitoutumattomien sivuihin: https://tehynvasemmisto.yhdistysavain.fi Facebook: Tehyn vasemmisto ja sitoutumattomat